torsdag 30. september 2010

Bloggefri dag?

Jeg hadde tenkt å ha en bloggefri dag, siden jeg ikke hadde lyst til å røpe at jeg laget skikkelig gammeldags brun saus for første gang i mitt liv til middag i dag.

Da mannen imidlertid kom hjem fra en liten jakttur med et flott eksemplar av en orrhøne, ble jeg fristet til å rapportere det her inne. Meldingen jeg fikk overlevert sammen med dyret var

"Perfekt hundearbeid, perfekt vær, perfekt skudd og perfekt apport."

En fornøyd jeger, med andre ord.

I tillegg ligger det noen fugler i fryseren, det henger 8 ender til mørning og det ligger omtrent 9 kilo elgkjøtt på kjøkkenbenken. Gleder meg til det skal tilberedes!



Og for å fylle ut ytterligere: Jeg laget Livèchekylling forrige fredag. Noe jeg med glede har sett at de har tatt inn i butikken "min". Jeg laget smør med hakket frisk salvie, maldonsalt og finrevet sitronskall. Dyttet litt inn under skinnet og smurte litt på oppå. Brunet lett og satt hele pannen inn i ovnen i ca 20 minutter i 180 grader.

1 kommentar:

  1. Livechekylling er kjempegodt! Må prøves med løpestikke.
    Spennende med forskjellig vilt i huset.

    SvarSlett

[kjøkkentjeneste] setter veldig pris på konstruktive tilbakemeldinger, og gjerne resultat av oppskriftene jeg har lagt ut.