mandag 4. oktober 2010

Smoothies er 1 om dagen

Jeg lager ofte smoothies til ungene. Om kvelden, istedet for kveldsmat, eller om formiddagen dersom vi skal kose oss på en fridag. Egentlig er ikke smoothies bare for kos, det er også en ypperlig måte å få i seg frukt og bær på.

Da sommeren var på sitt fineste og jordbærprisene likeså, kjøpte jeg inn stort. Disse ble renset og lagt i fryseren. Nå er det derfor enkelt å lage smoothies.



Det er mange måter å lage smoothies på. Vi blander med Biola, for enkelhets skyld. Vi bruker både den som er tilsatt smak - da har vi selvsagt ikke mer sukker i siden denne er søt nok i massevis, eller vi bruker den naturelle.

Ha bær og Biola i blenderen og fyr løs. Serveres i glass med sugerør.

2 kommentarer:

  1. Smoothie med biola og bær er mye brukt her i huset også. Jeg har oppi litt banan også, og evt en liten neve havregryn hvis jeg trenger at den skal mette litt ekstra. Super måte å få næring i matleie barn og voksne.

    SvarSlett
  2. Vi har tatt smoothies et skritt videre og gjort det til en del av livsstilen vår. Jeg drikker ca 0,5 liter hver kveld og det gir virkelig resultater på flere måter :)

    Her er viktige ingredienser proteinpulver, kokosolje, loppefrøskall, UDOs choice olje, kalsiumberiket rismelk (her bruker vi lite melkeprodukter) og selvfølgelig frukt.

    Grisesunt og ikke minst grisedigg ;)

    stor klem!!

    SvarSlett

[kjøkkentjeneste] setter veldig pris på konstruktive tilbakemeldinger, og gjerne resultat av oppskriftene jeg har lagt ut.