lørdag 26. november 2011

Luksusskive

Av og til fortjener man rett og slett at man starter dagen på ekstra luksuriøst vis. I dag er det lørdag før første advent, det vil rett før det virkelig braker løs med bakst, gaveinnkjøp, stress og rengjøring. For ikke å snakke om avslutninger. Jeg pleier å si at det hverken er gaver, julekort, grønnsåpe eller smørjakt som er årsak til stress i jula, det er alle avslutningene som skal arrangeres.



Tilbake til frokosten. I dag er det dagen for gode frokoster, hva med å kjøpe inn en mozzarellaost, gode tomater, en potte basilikum?

Dette trenger du
Til to

1 mozzarella
2 tomater
Basilikumblader
God olivenolje
2 skiver godt brød
Nykvernet pepper

Slik gjør du
Dander skiver av mozzarella og tomatskiver fint på to brødstykker. Ringle over litt god olivenolje og ha litt nykvernet pepper over. Basilikumblader på toppen.

Nyt.



God lørdag til dere uansett hva den skal brukes til! Vi forbereder oss på å reise vekk i julen, så her er det hverken planer om julepynting eller julekaker. Vi skal rett og slett prøve noe helt nytt i år.

4 kommentarer:

  1. Mulig jeg måtte sette begge smørbrødene til livs selv.. -det så godt ut!

    SvarSlett
  2. Du har helt rett - det er alle arrangementene før jul som bruker opp tiden.

    Fristende skive. Er imponert over de flotte bildene du tar. Kan du skrive litt om hvordan du fotograferer mat?

    SvarSlett
  3. Ja, nå lurer jo jeg selvsagt veldig på hvor dere skal i julen? =)

    God advent!

    SvarSlett
  4. @Åshild: Tusen takk. Jeg tenkte at vi skulle skrive litt om fotografering i Matbloggsentralen.com etterhvert, så det er bare å følge med. Men tusen takk for kompliment. Jeg kan iallefall si at jeg tar alle bilder ute og bruker aldri blitz. Dessuten har jeg kjøpt meg et makroobjektiv, og da synes jeg iallefall selv at matbildene ble veldig mye finere.

    @Thea: Vi skal til Vietnam i jula! Gleder oss veldig. Så her blir det lite ribbe og pinnekjøtt, men kanskje noen spennende innslag fra Vietnam.

    SvarSlett

[kjøkkentjeneste] setter veldig pris på konstruktive tilbakemeldinger, og gjerne resultat av oppskriftene jeg har lagt ut.