torsdag 11. desember 2014

Økologiske kokos- og hasselnøttmakroner

                                                                                                         /sponset innlegg/

Disse julemakronene ble til nesten ved en tilfeldighet. Jeg er kjempeglad i kokosmakroner, og elsker nøtter - og tenkte at kombinasjonen ville bli uimotståelig. Og ganske riktig, disse makronene - seige inni - svarte til forventningene mine. 




Jeg har inngått et samarbeid med Helios, og i den anledning har jeg laget nesten fullstendig økologiske julekaker. Det går fint å bruke konvensjonelle produkter, men jeg har brukt Helios' sine varer. Eggene er økologiske Sirdalsegg.  Det finnes mange spennende bakeprodukter i Helios' sortiment, sjekk det gjerne ut til neste gang du vil bake økologisk. 

Dette trenger du
6 eggehviter
200 gram økologisk melis
2 ts økologisk vaniljesukker
250 gram kokosmasse
150 gram økologiske hasselnøtter

Slik gjør du
Finhakk hasselnøttene. Pisk eggehvitene lett sammen. Tilsett melis og vaniljesukker litt og litt og pisk til en seig masse. Rør inn kokosmasse og hakkede hasselnøtter. Sett topper av deig med spiseskje på en bakeplate kledd med bakepapir. Stekes i ovn på 180 grader i ca 12-14 minutter. De kan gjerne være litt seige inni. Avkjøles på rist.

Innlegget er skrevet som ledd i et samarbeid med Helios

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

[kjøkkentjeneste] setter veldig pris på konstruktive tilbakemeldinger, og gjerne resultat av oppskriftene jeg har lagt ut.